Povežite se s nama:
 
Poruka

Negative Gendered Stereotypes in Samples of Media in Croatia

M.A. Lynette Šikić-Mićanović, assistant Institute of Social Sciences Ivo Pilar
Zagreb, Croatia

UDK: 659.3
       316.647.8-055.2
Ur.: 28. veljače 2003. 
Pr.: 15. ožujka 2003.
Stručni članak

Konstrukcija negativnih stereotipa spolnosti u medijima u Hrvatskoj

Ovaj je članak posvećen trenutnom predstavljanju spolova u medijima u Hrvatskoj, odnosno kako je konstruirano predstavljanje ženstvenosti u odnosu na predstavljanje muževnosti. Posebna je pažnja usmjerena na žene - subjekte i predstavljanje takvih subjekata u oglasima. Ova su razmatranja odabrana zbog toga što slike u reklamama predstavljaju neke od sveprisutnih i najutjecajnijih elemenata u našem svakodnevnom životu koji izražavaju i modeliraju društveno predstavljanje spolova i bez svake sumnje osiguravaju društveno sankcionirane modele spolnosti u društvenom nadmetanju. Istraživanja pokazuju da su žene u većini slučajeva kao subjekti oglašavanja opisane na sljedeći način: I. oglasi redefiniraju ljepotu žene, čine je gotovo nedostižnim ciljem spram savršenosti i sugeriraju da je to jedini način na osnovi kojega se mogu postići sreća i uspjeh; II. naglasak je na ženskoj slabosti, odnosno žena je prikazana kao krotka, zbunjena i u stalnoj potrebi za poboljšanjem, III. žena je portretirana kao puki seksualni objekt, odnosno fragmentarno su prikazani njezini dijelovi tijela. Autorica uključuje u raspravu i posljedice ovakvih oslikavanja za muškarce i za žene. 

Ključne riječimediji, predstavljanje ženstvenosti, predstavljanje muškosti, modeli spolnosti.

 
.